Arbetsdag på klubbholmen 2024

Den 15 juni hade vi den obligatoriska städdagen på Klubbholmen.
Eftersom vi var korta om folk förra året, så blev det desto mer arbete för de 14 starka medlemmar som styrde ut till Lilla Moören denna lördag.

Kul att så många hittat ut hit!
Bland de arbete som utfördes var påfyllning av ved till bastun, ny sand till sandlådan. Vi forslade 4,5 ton grus från pråmen ut till alla stengångar.
Nästan lika mycket finare sand kördes i skottkärror till sandstranden på andra sidan ön. Strongt jobbat i värmen – alla hjälpte till, så vi fick iland all sand.
Jocke var händig med trimmern och fixade gångar och grönområden.

Allrummet och bastun fick sig rejäla omgångar med både fönstertvätt och städning. I bastun sattes dessutom upp Mineritskivor för att skydda väggarna.
En ny förbindelsebro byggdes också i södra delen av ön.

Stort tack till alla som gjorde sin arbetsplikt på Klubbholmen – ni är guld värda!!

Klubbholmskommittén

En månad tidigare var vi ute och ”öppnade Klubbholmen”.
Det var den 16 maj som delar av kommittén var på holmen och kollade faciliteterna.
Bastun hade slitit av två bergöglor sedan isen hade pressat på i vintras. Dessutom oljade vi trädäcket samt övriga trädetaljer. Flaggstången rätades till sedan den fått törnar under vintern.

Janne, Trond, Jörgen och Viggo.